Handelsvillkor

NOOVALL ApS
Søndervej 8, Abild
6270 Tønder
TEL: +4560132929
Org.nr: 42110795

Betalning

NOOVALL ApS accepterar onlinebetalningar med: Visa/Dankort, Visa, Mastercard, Mobilepay Online, Visa Electron, Maestro.

Betalningen debiteras ditt konto först när den fysiska varan skickas, eller den virtuella produkten skapas, om inte annat avtalats eller angetts i din beställning.

Vid betalning med Visa Electron och Mastercard Debit, som är betalkort, kommer betalningen att reserveras på ditt konto i enlighet med villkoren för ditt kort tills vi debiterar eller avvisar betalningen.

Alla belopp på webbplatsen inkluderar moms.

Webbplatsen använder följande valuta för prissättning:

Danmark – Kronor (DKK)

NOOVALL ApS använder en säker betalningsserver som krypterar all information med SSL-protokoll, vilket innebär att dina uppgifter är säkra och inte kan läsas av tredje part.

NOOVALL ApS egen webbplats använder också kryptering med SSL-protokoll.

Anyday

Vi accepterar betalning med Anyday. Beloppet debiteras ditt kort först när varan skickas. När du väljer att betala med Anyday dras den första betalningen när varan skickas. Därefter betalar du din månatliga delbetalning den sista arbetsdagen i påföljande månad och tre månader framåt. Inga avgifter eller räntor tillkommer på ditt köp så länge du betalar i tid. Om du returnerar ditt köp upphör ditt avtal med Anyday automatiskt.

Klarna

Läs Klarnas villkor här.

Leverans

Leveranstiden för din beställning är 1–3 arbetsdagar.

Leveransområde: Vi levererar endast varor inom Danmark.

NOOVALL ApS skickar varor med följande: GLS – Företag, GLS – Privat, GLS – Paketombud, DAO – Direkt, DAO – Paketombud

Frakten beräknas utifrån vikten.

Du kommer att kunna välja mellan att skicka paketet ”utan leverans” eller ”med leverans”.

Du får alltid ett track and trace-nummer så att du kan följa ditt paket från vårt lager hem till dig.

Ångerrätt

Vi har 14 dagars ångerrätt för varor som köpts på webbplatsen om inte annat överenskommits eller angetts i din beställning.

14-dagarsperioden börjar den dag då beställningen levereras.

Du får själv stå för eventuella returkostnader.

Om du vill åberopa ångerrätten ska du meddela oss om det senast 14 dagar efter leverans och vara oss tillhanda senast 14 dagar efter att vi har informerats om ditt utnyttjande av ångerrätten.

Begäran om att utnyttja ångerrätten ska skickas via e-post till Info@noovall.se, där standardformuläret för ångerrätt ska fyllas i och skickas med (se formuläret längst ner i de allmänna villkoren).

Varans skick vid returen

Du är ansvarig för eventuell försämring av varans värde som beror på annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastslå varans art, egenskaper och funktion. Det innebär att du kan prova produkten på samma sätt som om du skulle handla i en fysisk butik.

Om varan har testats utöver vad som beskrivs ovan anses den vara begagnad och ha minskat i värde. Det innebär att om du ångrar ditt köp får du tillbaka en liten del eller inget av köpesumman. Det är upp till NOOVALL ApS att bedöma varans skick.

Reklamationsrätt

Produkterna omfattas av en 2 års reklamationsrätt i enlighet med den danska köplagen. Reklamationsrätten gäller för alla defekter i programvara, material och utförande.

Klagomål på defekter måste meddelas NOOVALL ApS inom rimlig tid efter mottagandet av varan. Högst två månader anses vara en rimlig tid, om inget annat har avtalats. Vi återbetalar rimliga fraktkostnader.

Garantin upphör att gälla om produkten används på ett felaktigt eller ovanligt sätt.

NOOVALL ApS kommer att täcka returkostnaderna i rimlig utsträckning.

Vid returnering vänligen kontakta företaget:

NOOVALL ApS
Søndervej 8, Abild
6270 Tønder
TEL: 60132929

Reklamationer som skickas mot postförskott kommer inte att accepteras.

Kund- och integritetspolicy

Vi säljer inte personuppgifter vidare och vidarebefordrar inte dina personuppgifter till andra, de registreras endast i vår kunddatabas. Du kan när som helst få dina uppgifter raderade.

För att du ska kunna ingå ett avtal med NOOVALL ApS behöver vi följande information:

. Namn

. Adress

. Telefonnummer

. E-postadress

Vi registrerar dina personuppgifter i syfte att kunna leverera produkten till dig.

Personuppgifterna registreras hos NOOVALL ApS och lagras i upp till fem år, varefter uppgifterna raderas.

När personuppgifter samlas in via vår webbplats ser vi till att det alltid sker med ditt uttryckliga samtycke, så att du får information om exakt vilka uppgifter som samlas in och varför.

NOOVALL ApS direktör och anställda har tillgång till den information som finns registrerad om dig.

Den personuppgiftsansvarige på NOOVALL ApS är: Lene Bergmann

Vi sparar och överför ingen krypterad kundinformation.

Som registrerad hos NOOVALL ApS har du alltid rätt att invända mot registreringen. Du har också rätt att se vilka uppgifter som har registrerats om dig. Dessa rättigheter har du enligt Dataskyddsförordningen och frågor med avseende på den skickas till Info@noovall.se.

Cookies

På https://noovall.dk används cookies för att optimera webbplatsen och dess funktionalitet och på så sätt göra ditt besök så smidigt som möjligt.

Du kan när som helst radera cookies från din dator, se instruktionerna på webbplatsens Cookies- och Integritetspolicy.

Loggstatistik

Vi använder loggstatistik på https://noovall.dk och det innebär att ett statistiksystem samlar in information som kan ge en statistisk bild av hur många besökare vi har, var de kommer ifrån och var på webbplatsen de lämnar den osv.

Loggstatistiken används endast i syfte att optimera NOOVALL ApS webbplats.

Konsumentskydd

Läs mer om dina rättigheter som konsument när du handlar via en PensoPay-betalningslösning:

https://pensopay.com/mere/forbrugerbeskyttelse/

Klagomål

Om du har ett klagomål ber vi dig att ange vår e-postadress: info@noovall.se och den webbplats där du köpte varan.

Ett klagomål om en produkt eller tjänst kan skickas till Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.

Du kan lämna in ett klagomål till Center for Klageløsning via (länk).

För EU-medborgare utanför EU ska klagomål lämnas in via EU-kommissionens onlineplattform för klagomål.

ec.europa.eu

Standardblankett för att ångra ett köp

(denna blankett fylls i och returneras endast om ångerrätten ska utnyttjas)

– Till [här anges näringsidkarens namn, fysiska adress och, i förekommande fall, faxnummer och e-postadress av näringsidkaren själv]:

– Jag/vi (*) meddelar härmed att jag/vi (*) vill utnyttja ångerrätten i samband med mitt/vårt (*) köpeavtal för följande varor (*)/tillhandahållande av följande tjänster (*)

– Beställda den (*)/ mottagna den (*)

– Konsumentens namn (Konsumenternas namn)

– Konsumentens adress (Konsumenternas adress)

– Konsumentens underskrift (Konsumenternas underskrifter) (endast om formulärets innehåll kommer i pappersform)

– Datum

Läs här hur du lägger till ovanstående villkor på din WordPress-webbplats.